دستگاه تصفیه آب خانگی
7negar.ir

بهترین زمان برای مصرف پروتئین چه زمانی است؟

بهترین زمان برای مصرف پروتئین چه زمانی است؟

مصرف پروتئین چیست؟

آموزش و ترفند مصرف پروتئین

دستگاه تصفیه آب

۲۰٪ کامل شد. لطفا کمی صبر کنید...

0 نفر آنلاین!

دستگاه تصفیه آب مخصوص


بهترین زمان برای مصرف پروتئین چه زمانی است؟


۱-صبح ها:
بعد از بیدار شدن از خواب میزان نیاز بدن به پروتئین زیاد هست، چون مدت ۶ الی ۱۰ ساعت پس از صرف وعده شام هیچ نوع ماده غذایی وارد بدن نشده و سطوح پلاسمایی اسیدهای آمینه افت کرده است و اصطلاحا بدن وارد شرایط کاتابولیکی میشود و به محض اینکه پروتئین وارد بدن شود جذب می شود.
.
پس می تواند همراه با صبحانه یک وعده پروتئین مصرف کنید.(توصیه میکنم نیم ساعت قبل از صبحانه مصرف شود.)

۲-بعد از تمرین:
هر نوع فعالیت جسمانی و تمرین باعث آسیب و تخریب یکسری از نسوج و بافت های عضلانی می شود که با چشم قابل مشاهده احساس نیست.(پارگی های میکروسکوپی).

همانطور که قبلا" در مطالبی این موضوع ذکر شده که پروتئین در بازسازی بافت های عضلانی و سنتز پروتئین در عضلات نقش کلیدی دارد.
بنابراین اگر پس از تمرین پروتئین وارد بدن شود بسیار مؤثر و تأثیر گذار است، هم از لحاظ ترمیم بافت های آسیب دیده و هم از لحاظ حفظ، تقویت و رشد عضلات.
.
۳- قبل از خواب:
رشد عضلات در هنگام خواب و علل خصوص خواب شبانه انجام می گیرید.
تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۲ انجام شده، بیانگر آن است که مصرف پروتئین قبل از خواب شبانه تأثیر بسزایی بر رشد عضلات دارد،زیرا سبب تحریک هورمون رشد و سنتز پروتئین در عضلات خواهد شد.

توجه:
لازم به ذکر است بهترین نوع پروتئین قبل از خواب پروتئین کازئین است که به واسطه سرعت جذب پایین به واسطه ساختار پروتئینی خود میتواند حدود ۵ الی ۷ ساعت سطوح اسیدآمینه ایی پلاسمای بدن شما را حمایت کند و در بالاترین میزان نگه دارد.


تذکر
بنابراین یکی از بهترین زمان های مصرف پروتئین قبل از خواب است.


میزان نیاز به پروتئین:
همانطور که اشاره شد، میزان نیاز پروتئین در رشته های ورزشی و حتی در میان اشخاصی که اهل ورزش نیستند متفاوت است.
.
حد معمول مصرف پروتئین برای برقراری تندرستی و در شرایط معمولی حدود ۰/۶ تا ۰/۸ گرم بر حسب کیلوگرم وزن بدن است.
.
یعنی شخصی با وزن ۵۵ کیلوگرم روزانه حدوداً به ۳۳ تا ۴۴گرم پروتئین نیاز دارد.
.
ورزشکارانی که اهل بدنسازی یا فیتنس هستند به این نکته توجه داشته باشند:

برای نگهداشتن حجم عضله ۱تا ۱/۵گرم به ازای هر کیلو گرم وزن بدن در روز و برای افزایش حجم عضلانی ۱/۵ تا ۲ گرم به ازای هر کیلو گرم وزن بدن در روز به پروتئین نیاز دارند.


تذکر مهم
مقادیر و موارد ذکر شده کلی هستند و میتوانند در افراد متفاوت،متغیر باشند.


تذکر مهم دیگر
مصرف بیش از حد ۲ گرم در طول روز صرفا سبب ذخیره شدن پروتیین به شکل چربی و همچنین تبدیل آن به آمونیاک و دفع آن به شکل اوره خواهد بود که فشار بسیار زیادی را بر روی کلیه ها وارد خواهد کرد.
.
تذکر مهم لطفا توجه کنید
مصرف بیش از حد پروتئین نیاز بدن به مایعات را افزایش داده و بدن با شرایط کم آبی مواجه میشود،و این امر بخصوص در ورزشکاران و بخصوص بدنسازها در هفته آخر مسابقات مشهود است.
.
طی آخرین تحقیقات صورت گرفته مصرف بیش از حد پروتئین اگر در کنار مصرف مایعات کافی باشد و شخص از لحاظ سیستم گوارشی در سلامت باشد هسچ عارضه ایی برای کلیه ها ایجاد نخواهد کرد و صرفا سبب تجمیع چربی و دفع آن و کاهش مصرف کربوهیدرات ها و در نهایت کاهش عملکرد ورزشی میشود.

مصرف پروتئین فیلتر تصفیه آب nokia نوکیا
مصرف پروتئین فیلتر تصفیه آب samsung سامسونگ
مصرف پروتئین فیلتر تصفیه آب lg ال جی
مصرف پروتئین فیلتر تصفیه آب htc اچ تی سی
مصرف پروتئین فیلتر تصفیه آب motorola موتورولا
مصرف پروتئین فیلتر تصفیه آب glx جی ال ایکس
مصرف پروتئین فیلتر تصفیه آب huawei هاوایی
مصرف پروتئین فیلتر تصفیه آب sony سونی
راهنمای مصرف پروتئین فارسی
نیاز به توضیح بیشتر دارید؟
اگر در مطلب فوق پاسخ سوالتان را نیافتید. سوال خود را برای ما ارسال کنید.
پاسخ سوال شما برایتان اس ام اس خواهد شد
دستگاه تصفیه آب:
پاسخ سوال شما برایتان ایمیل خواهد شد
ایمیل:
سوال:
بهترین زمان برای مصرف پروتئین چه زمانی است؟
بهترین زمان برای مصرف پروتئین چه زمانی است؟

اخبار دستگاه تصفیه آب

برای مشاهده متن کامل خبر ها وارد سایت هفت نگار شوید هفت نگار،7نگار،دستگاه تصفیه آب،تصفیه آب خانگی،فیلتر تصفیه آب

x